Lugna toalettbesök

När jag är ute och reser, då reser jag ofta i stora sällskap. Jag är på små och stora läger, hajker med scoutkompisar och tar mig vandrande fram. Eller så reser jag på semester med hela familjen och sover på små hotellrum. Alltid är jag tillsammans med någon. Ibland sover vi så trångt i tälten att vi i det närmaste sover på varandra! om inte annat måste vi sova alla på högkant för att få plats.
Vi äter alla tillsammans, kanske delar vi tillochmed lightmyfire dosa och kåsa. Och jag älskar det! Men ibland blir det så mycket. Efter att  i två veckor levt så tätt inpå varandra saknar jag lite att kunna vara för mig själv, inte ständigt lyssna på alla och vara redo att komma med ett svar.
Det jag har insett är att den enda platsen man kan få vara lite för sig själv, det är på toaletten! Jag kan smyga iväg och sitta länge länge på toaletten och fundera över de senaste dagarna. Låta tankarna vandra fritt och slappna av. Lyssna på ljuden omkring mig (om jag inte är på en bajamaja och hör grannen fisa). Helt underbart!

´Vad jag mer har upptäckt är att detta kan jag använda i mitt vardagsliv! Smita iväg i skolan och på bara några extra sekunder ta några djupa andetag och lugna ner mig. På jobbet kan jag gå in och på avstånd höra käglemaskinen som väsnas så, och jag är mig själv till 100%.

^^

Kommentarer
Postat av: Ida

Sant, så sant!

2009-02-13 @ 16:51:19
URL: http://misssychic.blogg.se/
Postat av: Kim

Helgad vare toaletten!

Amen

2009-02-14 @ 16:32:27
Postat av: Erik

Haha, det är kanske det Julle alltid gör de evigheterna han sitter på toan!

2009-03-02 @ 19:13:49
URL: http://ericore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0